BIO

Riccardo Fassi begin his artistic journey in 2014 debutting as Masetto in Mozart’s Don Giovanni directed by Graham Vick in Teatro Sociale di Como. 
From that moment, year after year, he debutted in many Opera international Houses. 
His repertoire ranges betweeen Mozart, belcanto and Verdi specializing in a Basso Cantabile repertoire.  
 
 
Figaro from “Le nozze di Figaro”, Don Giovanni and Leporello from “Don Giovanni”, il Conte Rodolfo from “La Sonnambula” or Colline in “La Bohème” are few of the roles that characterize his repertoire and brought him to perform in theaters like Wiener Staatsoper, the Teatro alla Scala di Milano, Teatro dell’Opera di Roma, Teatro Regio di Torino or the Arena di Verona. 

 

Soon he’ll be busy at the Carlo Felice Theater in Genoa debuting Enrico VIII in Donizetti’s Anna Bolena, he will return as Colline at the Teatro Regio in Turin and the Perez Galdos Theater in Las Palmas. 
In May he’ll debut Verdi's Requiem with the Dutch radio philharmonic orchestra. In the second half of the year he will return at the Arena in Verona as Timur in Puccini’s Turandot  and will sing the Mozart trilogy in an ambitious production at the Teatro Massimo in Palermo. 
He will return at the end of the year as Figaro in "The Marriage of Figaro" at the Amsterdam Opera.

Riccardo Fassi inizia il suo percorso artistico nel 2014 debuttando come Masetto nel Don Giovanni con la regia di Graham Vick presso il Teatro Sociale di Como. 
Da quel momento, nel corso degli anni, debutta in numerosi teatri internazionali. 
Il suo repertorio spazia tra Mozart, belcanto e Verdi inquadrandosi in una vocalità di Basso Cantabile.  
 
Figaro da “Le nozze di Figaro”, Don Giovanni e Leporello da “Don Giovanni”, il Conte Rodolfo de “La Sonnambula” o Colline ne “La Bohème” sono alcuni dei ruoli che contraddistinguono la sua carriera e che lo hanno portato a cantare in teatri come il Wiener Staatsoper, il Teatro alla Scala di Milano, il Teatro dell’Opera di Roma, il Teatro Regio di Torino o L’Arena di Verona. 
 
Prossimamente sarà impegnato presso il Teatro Carlo Felice di Genova debuttando Enrico VIII nell’ Anna Bolena, tornerà come Colline presso il Teatro Regio di Torino e il Teatro Perez Galdos di Las Palmas e debutterà il Requiem di Verdi con l’orchestra filarmonica della radio Olandese. 
Nella seconda metà dell’anno tornerà come Timur nella Turandot all’ Arena di Verona e canterà la trilogia mozartiana in un’ambiziosa produzione al Teatro Massimo di Palermo.  
Ritornerà a fine anno come Figaro ne “Le nozze di Figaro” all’Opera di Amsterdam. 

© 2017 by Riccardo Fassi. All rights reserved.